Darwine ontwikkelt websites waar mensen met elkaar kennis maken of kennis met elkaar delen: mooi maatwerk.

We tonen u graag een aantal van onze succesvolle projecten.

link Referenties
link Route

ADRES
's-Gravenweg 190
3062 ZL Rotterdam
KvK 24348991 0000

tel 010-2133996
mob (Inne) 06-42804208
info@darwine.nl
WEBLOG
Hier staan nieuwtjes die ons interesseren. Vaak hebben ze een relatie met projecten waar we mee bezig zijn. Het staat iedereen vrij commentaar erop te leveren. We hopen dat deze site u een goed beeld geeft van onze activiteiten en interesses, en dat wij van het commentaar erop kunnen leren.

TOON LAATSTE

bron artikel naar bron Exploring the Intranet Hive
Cairo Walker from StepTwo Designs provides another perspective on managing intranets. He introduces the "hive" concept that explores the following in a two part article (part 1, part 2):
  • Strategy - know where you are going
  • Design - make it easier for staff
  • Content - meet the business need
  • Change and communications - inform and support everyone
  • Technology - keep it all working
  • Team - be effective
Gevonden op Elearningpost
commentaar nog geen commentaar

bron artikel naar bron Techniek wordt de hoeder van ethiek
Apparaten hebben geen gevoelens van berouw en spijt en zijn daarom geen bron van ethiek. Maar wel nemen ze de mensen veel morele beslissingen uit handen. De mens delegeert zijn ethiek aan apparaten, zegt de Delftse hoogleraar Jeroen van den Hoven.

...

De oplossing?
„Die vinden is de uitdaging van deze eeuw. Het gebied waar wij niet meer de ethische beslissingen kunnen nemen vanwege de complexiteit, zal groeien. Nanotechnologie, internet, informatiesystemen: techniek neemt een enorme vlucht, maar zijn we wel toegerust om over de gevolgen na te denken? Daarom hebben we in 2006 met de drie technische universiteiten het Ethiek Centrum opgericht, en doen we mee aan het programma Maatschappelijk Verantwoord Innoveren dat dit voorjaar van start gaat. Ik pleit voor reflectie aan de tekentafel waarvoor geen ander woord bestaat dan ethisch. Niet moeilijk doen achteraf, maar samen met wetenschappers en technologendenken over onze morele waarden en verantwoordelijkheden, en de vertaling daarvan in het ontwerp van technische artefacten.

Lees verder (PDF-file, 310 kb)
commentaar 1 commentaar

bron artikel naar bron Mindmentor
Zo'n 8-9 jaar geleden hadden we contact met Jaap Hollander en Philip Boer over het bouwen van een digitale, online coach gebaseerd op chatbots en Rogeriaanse psychotherapie (houd je gesprekspartner een spiegel voor, herhaal wat hij tegen je zegt). Jammer genoeg is dat project toen nooit gerealiseerd - het plan bleek nog niet doordacht genoeg voor realisatie.

Nu las ik vanochtend net een stuk over Mindmentor in de Trouw (PDF-file 260kb). Jaap heeft het toch niet los kunnen laten! De vraag blijft of het zal werken...
commentaar nog geen commentaar

bron artikel naar bron The Six Lessons of Kiva
Stanford Magazine has a terrific article about Kiva called Small Change, Big Payoff by Cynthia Haven. This is the story of how Matt and Jessica Jackely Flannery created it to enable people to make micro loans to entrepreneurs around the world.

The results are awesome: more than 123,000 people have loaned more than $12.4 million to 18,000 entrepreneurs. In fact, there so many lenders that there’s are individual limits so that everyone can make a loan. The process involves reading a short profile about each entrepreneur and then deciding which to fund. From beginning to end, you can make a loan in under five minutes if you’re a slow typist. Lenders do not earn interest though the micro-finance organizations that helped Kiva find the entrepreneur does. Entrepreneurs pay 99.67 percent of the loans.

Here are some lessons that any entrepreneur can learn from the Kiva phenomenon:
  1. Create meaningful partnerships.
  2. Catalyze and support evangelism.
  3. Find a business model.
  4. “Bank” on unproven people.
  5. Focus on free marketing.
  6. Ignore the naysayers.
Yup, there’s a lot any entrepreneur can learn from the Kiva story. More importantly, why don’t you go to its web site and make a loan? You could co-invest with me in Chhorn Yan, mother of six in Cambodia, who needs capital to expand her home-based, offline grocery store. One way to look at this is we could fund one Webvan or 800,000 Chhorn Yans.


Lees verder...
Geschreven door Guy Kawasaki op zijn weblog How to change the world
commentaar nog geen commentaar

bron artikel naar bron Urban Adventure Playgrounds: The Coolest Places You Probably Never Played as a Kid
Where was your absolutely favorite place to play as a kid? Chances are, it was a pillow fort, a tree house or anywhere but a traditional playground. Moreover, studies have now shown that when children’s play has an element of danger it is strangely more healthy than safe play.

What Are Adventure Playgrounds?
In short, adventure playgrounds are places where children can create and modify their own environments, rather than relying on rigid equipment that only serves a limit set of programmed purposes:
“In a sense, you and I have always played in ‘adventure playgrounds.’ We created a fort in the kitchen cabinets, jumped from couch to couch across oceans; we snuck out through a hole in the fence to a new world. We climbed trees and hid in bushes. We played in the mud and the rain. We chased each other, made secret worlds...”

So How Did Adventure Playgrounds Get Started?
Believe it or not, modern adventure playgrounds began with wastelands of World War II. Designers then had the idea to institutionalize these spontaneous and accidental junk playgrounds. Initially the principle point was to encourage a more natural form of play, but increasingly the emphasis has been on sustainability and hands-on building, allowing children to create and ‘own’ their playgrounds.

What Are the Benefits of Adventure Playgrounds?
Reasonable risk can be healthy, according to those who support the adventure playground movement: “The opportunity to be able to access a rich play environment, and assess and take risks, is paramount for the healthy development of all children, physically, mentally, emotionally, socially and creatively.”

We created spaces with whatever we could find around us. Some of us played in abandoned buildings, or barns, or vacant lots between buildings, used what we found and made up stories of our lives to be. Here you go, hammers, saws, nails, wood, tires, rope, cloth, whatever you can find. Make it your own.
Gevonden op WebUrbanist
commentaar nog geen commentaar

bron artikel naar bron Trigger Happier
Free book!

As a follow-up to my post on Amazon’s crippled and hideous Kindle, and the discussion at Mark Pilgrim’s place, I thought I’d try an experiment, and give away for free an “ebook” version of my first book, Trigger Happy, with no “digital rights management” whatsoever. It’ll work on anything that can read a PDF.

Trigger Happy is a book about the aesthetics of videogames — what they share with cinema, the history of painting, or literature; and what makes them different, in terms of form, psychology and semiotics. It was first published in 2000; this is the revised edition with the Afterword written in 2004 2001. It’s offered under a CC license, for a limited time only. I’m not sure how limited that time will be, so grab it while it’s hot.

See also Trigger Happy

commentaar nog geen commentaar

bron artikel naar bron 23 Actionable Lessons from Eye-Tracking Studies
Eye-tracking studies are hot in the web design world, but it can be hard to figure out how to translate the results of these studies into real design implementations. These are a few tips from eye-tracking studies that you can use to improve the design of your webpage.
  1. Text attracts attention before graphics
  2. Initial eye movement focuses on the upper left corner of the page
  3. Users initially look at the top left and upper portion of the page before moving down and to the right
  4. Readers ignore banners
  5. Fancy formatting and fonts are ignored
  6. Show numbers as numerals
  7. Type size influences viewing behavior
  8. Users only look at a sub headline if it interests them
  9. People generally scan lower portions of the page
  10. Shorter paragraphs perform better than long ones
  11. One-column formats perform better in eye-fixation than multi-column formats
  12. Ads in the top and left portions of a page will receive the most eye fixation
  13. Ads placed next to the best content are seen more often
  14. Text ads were viewed mostly intently of all types tested
  15. Bigger images get more attention
  16. Clean, clear faces in images attract more eye fixation
  17. Headings draw the eye
  18. Users spend a lot of time looking at buttons and menus
  19. Lists hold reader attention longer
  20. Large blocks of text are avoided
  21. Formatting can draw attention
  22. White space is good
  23. Navigation tools work better when placed at the top of the page
Geschreven door Christina Laun op VirtualHosting.com

commentaar 1 commentaar

bron artikel naar bron Ameland spel
Inne heeft een gewoonte om voor korte vakanties of reunies een specifiek spel daarvoor te verzinnen en maken. Voor een korte vakantie op Ameland werd het spel eerst nog getest op kantoor. Toen Inne na het lange weekend weer terug kwam hadden Gerard en Erwin hem verrast met een online multi-player versie van het spel.

Kijk hier als je het wil spelen!

NB: Je kan het spel niet alleen spelen, en de spelregels staan er nog niet bij, maar nu wel als commentaar op dit artikel.
commentaar 2 commentaren

bron artikel naar bron Edu van der Graaf afgestudeerd!
Afgelopen week is Edu van der Graaf afgestudeerd aan de Erasmus Universiteit, bedrijfskunde op een onderzoek naar sociaal kapitaal in online communities. Zijn afstudeerverslag (PDF-file, 5,4Mb) is hier te downloaden.

Darwine werkte met hem samen bij de ontwikkeling en (toekomstige) bouw van het online netwerk platform tbv de alumni van RSM Erasmus Universiteit, bedrijfskunde.
commentaar 1 commentaar